torsdag, december 23, 2010

God Jul !

Vi önskar er alla en riktigt god jul ! Vi hoppas givetvis på långa smala paket men en otrolig känsla och aktion i. Heller inte fel med ett litet runt paket som det kommer knarra om under den kommande sommaren.

torsdag, december 16, 2010

lugnt på bloggen...

Det har varit dålig uppdatering på bloggen nu ett tag.. Detta beror på att vi helt enkelt inte har fiskat något. Inte så konstigt när kvicksilvret har en längre tid varit under - 15... kalla oss fega men ett minne från fjolåret då vi var ute i 25 minus har satt sina spår.... Men vi ska bli bättre! Mer flugbindning och mer fiske utlovas efter nyår

söndag, november 21, 2010

Vaken känns långt borta

Nu har vi gått mot mörkare tider, och att få vifta med flugspöet efter vakande fisk känns väldigt långt borta. I veckan ramlade det ner en kanon fin Whiting nacke i brevlådan som idag har tappat sina första hackel fibrer. Denna slöa söndag har jag bundit upp ett gäng med dagsländorna Leptophlebia Vespertina och Ephemerella Aurivillii. Båda har jag bundit i samma stil där bara färg och storleken skiljer dom åt. Där den mörkare ska föreställa Leptophlebia Vespertin.

måndag, november 15, 2010

Bompass och Regnbåge... lagom kul

Ett pass efter röding förra torsdagen slutade i en regnbåge på kilot och två små rödingar.. inte direkt skitkul när förhoppningen var storröding..Men men, slog Haegga med 3-0 ialla fall.. Som skrivet tidigare, oduglig laxfiskare, ohotad etta när det gäller pimpling, både öl och röding!!

Sen var vi ut i söndags och tänkte rovfiska lite gädda, det vill säga med angeldon(trekrok). Och nå mer än så behöver inte skrivas för den dagen blev inte roligare än så.. BOMPASS!!!

söndag, oktober 31, 2010

Stekpanne modellen !

Igår vart det också en pimpel tur för mig och Micke till en annan sjö som isen inte riktigt va lika tjock på. Men vi lyckades smyga oss ut en 10 meter från land och borra upp några hål trots att isen knakade och sprickor uppstod. Ganska mycket röding blev det i alla fall, tro Micke slutade på 6st och jag 3st, tyvärr ganska små, alla i stekpanne modellen.

torsdag, oktober 28, 2010

Säsongens första pimpling !

Ja idag var det då äntligen dags för säsongens fösta pimpling. Morgonen startade med en 30 min bilfärd mot det uppsatta målet, att försöka lura upp någon röding och att inte gå igenom isen. Väl framme tas några lätta steg ut på isen och prov borrar för att se hur isen ser ut, isen är runt 8cm, så vi knallar vidare ut och borrar upp ett hål till oss var och sänker ner grejerna. Efter ett kort tag får jag känning i andra änden av spöt, men ett ytterst litet nafs som inte vill följa med, som sedan visar sig vare en mört. Efter några hål byten suger det till på min lilla balansare och känner snabbt att detta inte är någon mört i alla fall. Det blir en underbar kamp att försöka lirka upp rödingen i hålet och försöka undvika att skava av linan mot iskanten. Tillslut ligger rödingen på isen och jag är en mycket nöjd man. Vill för övrigt säga att pimpla på ny is när man ser igenom och kan följa fisken under drill är oerhört spännande och roligt. Sen att fisken ser betydligt större ut en vad den egentligen är genom isen är ju positivt för en stund också. Så dagen slutade lyckat, röding och ingen gick igenom, fast Micke kanske inte är lika glad som endast fick en mört. Fast lyckan lär väl komma till han också innan året är slut, förhoppningsvis. Annars är det en mycket grinig och bitter Mikael Gustafsson som jag har att göra med.

onsdag, oktober 27, 2010

Snart premiär !

Har fortsatt nött på i älven, igår med Micke som resulterade i inte en enda känning och idag på egenhand där jag hade några mindre känningar men ingenting som ville följa med upp i båten. Igår efter att jag och Micke ledsnat åkte vi till en sjö för att kolla hur isen såg ut där, med tron på att den skall bära oss, vilken den gjorde. Efter lite hoppande och sparkande på isen fick vi tillslut upp ett hål och för att konstatera att isens tjocklek ligger på runt 3,5-4cm. Så då har vi planerat in att de blir lite indiansmyg på nyisen några dagar i slutet av veckan. Vilken ska bli extrem roligt att damma av pimpelspöna och blinkprikarna. Och förhoppningsvis kunna lura upp någon röding.

onsdag, oktober 20, 2010

öringfiske som morgonpass

Fiske i indalsälven på egen hand blev det idag, med ett hyfsat resultat. Eller fick ju fisk i alla fall, det vart två öringar båda runt 40-42 cm. Dom togs på trolling, en ganska kylig morgon med solsken. Så jag är väl nöjd med dagen och får hoppas på att morgon dagen bjuder på några större bitar. Och framför allt att jag kanske får sällskap av Micke, lite roligare när man har någon att prata med. Fast morgonpasset i P3 är ju trevlig att lyssna på också.

fredag, oktober 08, 2010

Dagens flugbindning !

Dagens flugbindning: Pheasant Tail Nymf variant

Stjärt: Fasan stjärt
Kropp:
Fasan stjärt
Ribb: Koppartråd
Thorax: Czech Nymph Body-Brown
Vingsäck: Fasan stjärt, två spröt viks bakåt

onsdag, oktober 06, 2010

It´s a long way to the top !

På morgonkvisten idag vart de en stunds fiske för mig, vilket endast resulterade i 2 harrar. Senare under dag dammade jag av flugbindnings städet till tonerna av AC/DC för att fördriva tiden lite. Lyckades knåpa ihop en variant av kläckare som jag inte provat tidigare, med foam som vinge.

söndag, oktober 03, 2010

Fiasko !

Termometern visade 0 grader på fredag morgon när jag och pappa begav oss ut på älven för att försöka få någon havsöring. Vi började med att trolla lite på norra sidan Helena utan resultat. Vi åker därför runt till södra sidan där flera båtar ligger uppradade och vi ankrar upp längst ner och börjar därifrån bottenmeta med mask. De vart en riktigt tung dag utan en enda öring, de blev bara två harrar för min del där den största var kring 35cm.

Lördagen vart de även då också älvfiske för mig och Micke. Efter en kort stunds trolling beslöt vi oss också att prova södra sidan med bottenmete och även en del fluga. Vi förflyttade oss med jämna mellan rum längs ön Helena. Även denna dag vart ett fiasko med endast en sik, som Micke tog på bottenmete.

söndag, september 26, 2010

Dött lopp

Ja som sagt dagen bjöd på troligtvis årets sista tur med flugspö efter öring i sjö. Morgonen bjöd på frost, 3grader varmt och en lätt isbeläggning på sina ställen. Torrfluga va inget att tänka på denna dag då inte en insekt fanns på vatten ytan. Utan valet föll därför på en mörk liten nymf för min del och Micke valde en större montana nymf. De rätta valet visade sig att Micke gjort då han krokar en öring i tredje kastet. Medan jag nötter på med min nymf ett tag till får jag ta emot en del kommentarer om att jag inte leverera, att ställningen var 1-0 och allt som man fick höra under tiden. Men när jag byter till sjuktafs och en wolly bugger får äntligen jag också en öring i samma storlek som Mickes vilket var en lättnad att inte behöva bli nollad. Dagen utvecklas till en väldigt varm och solig höst dag, tyvärr utvecklades inte fiske något mer och vi fick nöja oss med en var. Åker sedan vidare och kollar till ån och en annan sjö. Det var allt för denna dag som slutat 1-1.

lördag, september 25, 2010

Första gången på länge...

Imorgon !!! Äntligen fiske, Efter många dagar utav jobb och diverse flytt blir det äntligen fiske imorgon!. Jag och Andreas planerar lite insjöringsfiske, vädret ser ut att bli klart dock lite kallt. Men men, får man dänga lite fluga ska man vara nöjd:D Detta blir nog dock sista gången för sådant fiske. Havsöringen har gått till och nu blir det nog rinnande vatten innan isen lägger sig. Ber om ursäkt för dålig uppdatering av bloggen på sistone. Men lite fiske= lite bloggande. Rapport kommer imorgon och förhoppningsvis en del bilder!// G

söndag, september 12, 2010

Ännu en förstörd fiskedag....anledningen stavas...

RegnRegnRegnRegnRegnRegnRegnRegnRegnRegnRegnRegnRegnRegnRegnRegnRegnRegnRegnRegnRegnRegnRegnRegnRegnRegnRegn
RegnRegnRegnRegnRegnRegnRegnRegnRegnRegnRegnRegnRegn... Jag och Andreas tänkte åka ut på en heldag idag men kraftigt regn och kallt väder gjorde att vi stanna hemma.

fredag, september 10, 2010

Mycket har hänt...

De är en del som hänt sen senast de skrevs i den här så kallade bloggen. Har blivit några fler misslyckade laxfiske turer. Sen en dag när vi var vid älven ser vi att vår båt bogseras uppströms. Vi följer med längs kanten tills dom går i land, båten hade legat och flöte mitt i älven och dom hade plockat med sig den. De var alltså någon som hade klippt av låset för oss och puttat ut den i älven för att sedan ta den när den följt med strömmen ner mot mynningen. För tydligen är det någon som har det som nöje. Men som tur är finns det snälla och hederliga personer som kunde plocka upp den, tack så mycket för de.

Sen har vi varit ute några nätter och fiskat ett ganska fascinerande djur med burar och rutten fisk.
Och eftersom Micke inte duger till att få någon lax så får han var med på bild nu ;)

torsdag, september 02, 2010

Sista chansen...

Ny dag, samma veva. Men troligen för sista gången i år. I alla fall för fiske efter något sålunda ätbar lax. Efter denna vecka är den så pass färgad att den enbart duger till sportfisk..

söndag, augusti 29, 2010

Förstärkning från Cypern

Igår kväll när jag kom ner till älven strax efter 21, hängde det en lax där runt 10kg strecket. De hade tydligen varit riktigt bra med steg där innan nio. jaja de är väl som vanligt då tänkte jag att man kommer lite sent eller går hem för tidigt. Men jag tacklar spöt och börjar nöta, Micke anländer solbränd efter Cypern resan vid 22 tiden. Men vid 23 tiden smäller det till i mina grejer och adrenalinet stiger när en skön rusning görs i andra änden av linan. Efter en 15min kamp börjar jag få in fisken mot land när Micke lyser mot fisken ser vi att linan sitter i framdelen av fiske i alla fall. Micke har fått av sig skor och strumpor, kavlat upp byxorna och beger sig ner i det varma vattnet för att taila fisken. När laxhanen ligger på land och flugan sitter i mungipan är det en lycklig Andreas Haeggström som klubbar laxen som vägde upp till 9,8kg.

lördag, augusti 28, 2010

Sitter snart själv på kroken...

Bokstavligt talat. Detta då medans Andreas står och drar massa fisk (felkrokad) under veckan har en annan spenderat en vecka på Cypern. Nyss hemkommen med ett dykcertifikat i händerna, så hädanefter simmar jag nog hellre än laxen än försöker fånga den, risken är dock att en massa tokiga fiskare krokar mig istället...

söndag, augusti 22, 2010

Silver

Gårdagen bjöd på sjukt mycket fisk i rörelse i Indalsälven. Direkt när jag kommer ner blir det en dubbeldrill fast ena tappas tyvärr alldeles inne vid land och den andra landas och vägs upp 10,9kg, Grattis till dig. Jag själv tappar två stycken och landar två stycken som tyvärr var felkrokade och fick därför friheten åter, men en rolig kamp blev de. Senare under kvällen kommer även två laxar till upp med en vikt på runt 10-12kg. De är väl bara gratulera till er som lyckats få dessa skönheter.

torsdag, augusti 19, 2010

Uppe i 100 snart ?

Igår kväll va man återigen och kastade i indalsälven. Vet inte hur många timmar som spenderats där, varje år tänker man "att i år ska jag räkna timmar" men de blir som vanligt att man glömmer av de. Vilket kanske är lika bra, så slipper man se hur dum man är och hur dålig fisk procent man ligger på. Ja men i alla fall i år skulle jag väl tippa på att man ligger runt 60-70timmar. Och som vanligt inga känningar igår heller.

fredag, augusti 13, 2010

Bytte tugnt laxfiske mot fluga för en dag.

Torsdagkväll, jag och Andreas bestämmer oss för att byta laxspöna mot flugspön och fiska efter harr i Indalsälven. Båten ut till helenas och därefter vada ut till fisken.. Ont om vak, endast ett fåtal fisk är uppe. Jag själv kliver ut och gör ett par kast mot en fisk jag sett varit upp två gånger... Första kastet lämnar fisken flugan orörd, andra kasten sluurp. Efter en kortare drillning och med fisken i håven ser jag att det är en öring jag fått, en fisk på ca 2 hekto vilket tyvärr blir dagens största. Jag vadar mig upp mot Andreas som stod högre upp, han har lyckats få tre harrar, ingen av någon som helst storlek.. Vi byter sida på ön och lyckas ta ett par harrar till.. Den stora fiske lyser med sin frånvaro så vi väljer istället en kopp kaffe... Enda bra beslutet den här dagen

tisdag, augusti 10, 2010

Lax

Detta blev resultatet från fisket i zon 2 natten mellan söndag och måndag. Samt med ett konstaterande att det fullkomligt kokar av fisk runt 03.00-05.30, så inatt kan det kanske bli en tur.

torsdag, augusti 05, 2010

Lax känning

Igår kväll/natt blev det laxfiske för min och Mickes del. Han hämtade upp mig vid halv tio. Och till vår förvåning var det endast en fiskare som var där när vi anlände. Vattenståndet var också bra så hoppet fanns där. Efter 1-2 timmars kastande får jag ett rejält hugg och det skriker till i rullen och laxen hoppar på väg rakt ut, jag skruvar åt bromsen och den bara fortsätter att gå. Pulsen är på topp, pang bom och nått gick av. Vevar in och ser att nylon tafsen på 0,45 med fluga och sänke har gått av. Någon svordoms ramsa sades och de var bara knyta på nya grejer.

Vi har även bokat in oss på zon 2 fiske i Indalsälven natten mot måndag. Tanken var ju förstås att vi ville fiska i zon 1 dvs närmast kraftverket där en hel del fisk tagits i år, men det var fullbokat ända fram till den 17onde augusti. Så vi fick nöja oss med zon 2.

fredag, juli 30, 2010

Bra där Älvräddarna !

Ja idag vart de väl den 7-8 turen för min del till Indalsälven, och åter igen gick man därifrån fisklös. De senaste dagarna har jag varit där i alla fall någon timme varje dag för att försöka få silvret på kroken. Igår vart de som sagt en morgonpass och senare på dagen när jag blev rastlös så åkte jag ner för att nöta lite till. Vattnet var då en aning högre men vad hjälpte de. Börjar nu bli väldigt less på den där älven, men men de är väl bara nöta på, är för övrigt ingen annan som heller fått något i zon 3 vad jag har hört i alla fall. Får höra många förklaringar när man är där vid älven, "att nästa vecka så" men de har jag snart hört i en månad. Jag tror helt enkelt att de är ett sämre år och att de inte alls kommer komma upp lika mycket lax som i fjol, men vad vet jag om laxfiske. Sen att vattnet är lågt gör väl också en del de också. Så de är väl bara hoppas att de där jävla kraftverket släpper på lite. Var fan på tiden att ett kraftverksbolag i Gävle polisanmäldes och att de sänds på riksnyheterna, kanske kan en och annan att få upp ögonen och se att de kanske inte är så miljövänligt som de säger "grön el" jo jävlar ja. Bra jobbat Älvräddarna, keep up the good work.

torsdag, juli 29, 2010

Var är laxen, Var är vattnet?

Fjärde, alternativt femte turen (jag har redan börjat tappa räkningen) till älven avklarad. Plockade upp Andreas 04.45 i morse, regnet vräkte ner. 05.00 gjordes första kastet. Tyvärr var vattennivån riktigt, riktigt låg så oddsen att få en lax i zon3 är ungefär densamma som att vinna på lotto. Så inte helt oväntat blev vi lottlösa..

söndag, juli 25, 2010

Morrish Mouse

I det regn ruskiga väder som varit idag har jag bland annat bundit lite flugor och kollat på den norska filmen Öringens Eldorado. Där dom är på kolahalvön och fiskar riktigt grov öring, en öring på 3,5kg landar dom bland annat.
Har för första gången idag bundit min egen mus imitation av hjorthår. Och det blev en Morrish Mouse som är en ganska enkelt mönster jämförelse med andra mus imitationer. Inspirationen är hämtad från fiske journalens webb-tv där de finns en beskrivning hur den binds.

Så här blev mitt resultat.

Ikväll blir de lax fiske med Micke G :)

fredag, juli 23, 2010

Svenskt rekord ? ;)

Nu hemkommen från rörvattnet. De två sista dagarna blev det inte mycket fiske då vädrets makter ville annat och bjöd på spö regn, storm och åska större delarna av dagarna. Så de dagarna blev det istället lite bokläsning och lite dagdrömmande. Fick meddelande från Micke G som varit i älven för att försöka skramla upp lite silver, laxen har tydligen börjat stiga på allvar nu. Och nu är suget stort för att nöta lite med påkar till spön i indalsälven. En tur på söndag natt är inplanerad och innan de måste en del tubisar bindas upp och en håv dimension större införskaffas. För i år då jävlar få Svenska rekordet på 28,720kg passa sig ;)

tisdag, juli 20, 2010

rörvattnet

Befinner mig sen en vecka tillbaks och någon dag framåt på rörvattnets fiskecamp. Det har blivit en hel del fiske. Jag har bland annat spenderat flera timmar i min ny införskaffade flytring i både spö regn och solsken. Jag har konstaterad att de är väldigt behagligt att glida runt i den i en spegelblank sjö med solsken. Det har även blivit en del öringar men ingen som är något att skryta om. Igår och idag har flugfisket skett i en ström med namnet toskströmmen, en fin strömstrecka som låg väldigt lättillgänglig bredvid vägen, och för att ligga så pass nära tillhands var det helt okej fiske, då en del öringar landades. Morgondagens fiske kommer att ske i gunnarvattnet, riktigt vilken tjärn eller ström som de blir är inte en fastställt.
Det är nästan så att man längtar hem nu, efter att försöka landa årets första lax i den"underbara" indalsälven.

tisdag, juli 13, 2010

Försenade laxar

Igår spenderade jag kvällen vid indalsälven för att kasta på de första laxarna som börjat stig upp i älven. doc visade sig inte många laxar och heller inget riktigt steg gick. Så de blev en kort tur och det är bara vänta några dagar så ska de nog vara igång på allvar.

Men den närmsta veckan blir de inge laxfiske för min del, utan imorgon åker jag mot rörvattnets fiskecamp för att försöka kunna lura några fina rödingar eller öringar.

torsdag, juli 08, 2010

Saxnäs

Under gårdagen vid 20-tiden kom vi hem efter 4 dagars fiske i Saxnäs. Vi nåde vårt mål Saxnäs vid fyra tiden då vi stannade till vid fiskecentrumet för att inhandla fiske kort och det blev statens fiske kort för västerbotten. Vi fortsätter sedan mot Stekenjokk men stannar till efter vägen vid saxån där vi parkerar bilen och börjar våran vandring upp längs ån in mot fjället. Efter ungefär 3km med 25-30kg packning på ryggen stannar vi till för att slå upp täten. Då upptäcker vi att vi lyckats pricka in den myggigast platsen jag någonsin skådat, stod man still för en stund var hela ryggtavlan fylld av blodtörstiga mygg. Vi börjar fiska senare på kvällen efter en fantastisk fin ån med glasklart vatten och höga fjälltoppar runt om, på sina platser runt om låg fortfarande snön kvar. Fast de var ett problem vi stötte på vi såg inte ett liv i vattnet, inte ens en litet yngel. Vi gör därför en tidig kväll då vi konstaterar att tältet slagits upp det knöligaste stället på hela fjället och de blev inte många timmars sömn den natten. Och när man väl somnat vaknar man att renbjällror slår och vi kryper ut ur tältet för att titta till de. Det är då runt 400-500 ren runt om där vi slagit upp tältet. Dagen efter fortsätter vi fiska i den där jävla skit ån och ser inte då heller någon tendens till liv och bestämmer oss för att omgruppera. Vi åker då till Satsån där vi tillbringar kvällen för att fiska, där lyckas vi i alla fall få några mindre öringar, men ingen är direkt nöjd. Vi får tips om att åka till en å som heter fiskonbäcken och därför beger vi oss dit dagen efter. De va ungefär 2km att gå för att komma till fiskonsjön och ovanför sjön rann fiskonbäcken in i sjön och dit var det ungeför ytterligare 2km att gå. Och dit begav vi oss för att uppleva vårat bästa fiske under denna resa, vi lyckades få upp ett tiotal öringar i sjön doc inga av större kaliber utan alla låg på mellan 30-40cm. Vi såg också två riktigt stora öringar som stod i ån som vi beräknade väga runt 2kg men ingen av dom ville ta på de vi hade att erbjuda. Sen dagen då vi åkte hem fiskade vi lite efter vägen hem i kultsjöån där vi fick några mindre öringar. De blev också ett stopp vi den underbart vackra trappstegsforsen.Så denna resa kan väl sammanfattas med att fisket inte va det bästa men vi fick se en mycket vacker natur en hel del ren och miljarder med mygg.

lördag, juli 03, 2010

Turné

Veckan har blivit en hel del flugbindning för att fylla upp askarna inför morgondagens resa mot Saxnäs. Asken har fyllts med allt i princip men givetvis har man bundit upp mycket torrt för de är ju de man hoppas på att få användning av.

Väskan är också fullpackad med fiske grejer, kläder och mat provianter samt lite andra nödvändiga saker som behövs för att klara sig några dagar ute i vildmarken.

Som sagt imorgon vid nio tiden åker 5 riktigt fiskesugna man med utgångspunkt Saxnäs och därifrån ska vi försöka leta oss ut mot några vassa fiskevatten. Och förhoppningsvis ska vi kunna landa en och annan öring, röding eller harr.

onsdag, juni 30, 2010

No more Put & Take

Dagarna som varit har ägnats åt en del fiske, och då efter öring med fluga. Lördagen blev det en kort tur själv då det var väldigt blåsigt dvs ganska så svår kastat med mitt klass 5 spö. Jag sökte därför efter platserna som erbjöd en aning vindstilla. Där jag tillslut lyckades kroka 3st öringar alla låg på 6-8hg.

Måndag morgon kommer Micke G och plockar upp mig, sen beger vi oss ut med vadare på och flugspöna i handen. För att se om öringen är på hugget idag, vilket den visar sig att vara, doc inget som vill ta på torrt utan denna dag föredrog öringen att ta på våra svarta streamers. När vi lämnar vattnet kan vi konstatera att Micke lyckades få 6st och jag 10st alla inom standard vikten hos denna put and take sjö 6-8hg. Vi börjar nästa tycka att den här sjön gjort sitt hos oss, visst de är kul att få fisk men de ska vara någon sport över det hela också, sen en och annan större vore ju kul. Så därför tackar vi för oss hos denna put and take sjö.

Dagarna framöver kommer de nog att bli en del flugbindning för att fylla upp askarna. För på söndag åker vi mot saxnäs för några dagars fiske på ny mark.

En kort liten film jag slängde ihop med några klipp från turerna.

fredag, juni 25, 2010

Midsommar öring.

Idag har det varit helt underbart väder. Vid sex tiden packades bilen för färd att se om öringen vill ta mina flugor. Väl framme vid sjön när man dragit på sig vadarna och traskat ner mot vattnet, redan då är man alldeles svettig av värmen. Jag spanar av vattnet för att leta vak, men de blåser en aning så de är krusningar på vattnet och svårt att kunna lokalisera några vak. Men jag får syn på ett vak inne vid kanten och provar därför att lägga ut den klassiska torrflugan Wickham´s Fancy, första kastet ville den inte ta men efter en 7-8 kast går den upp och tar min fluga. En kort men rolig kamp avslutas med att den ligger i håven, en lite men riktigt grann öring krokas lös och släps tillbaks. Nu är de mycket fisk som är uppe och äter från vatten ytan, fast mycket av de som är upp är ganska små. Jag fortsätter köra med torrt för att kanske lyckas lura upp en av de större, efter många flugbyten utan resultat. Bestämmer jag mig för att sjunka så långt att jag knyter på en streamer och valet faller på en svart Wolly Bugger. Redan i första kastet har jag en som är där och hugger men lyckas inte kroka den, andra kastet sitter den, detta var en större öring än den förra. Tredje kastet med Wolly Buggern ger även de resultat och dagens 3:e fiska håvas. Innan kvällen är slut lyckade jag håv in 12st öringar som alla fick friheten åter och väntar på mig nästa gång jag kommer åter med min nya dräpare-fluga Wolly Bugger. Så kan en riktigt härligt dag sammanfattas, sen att bakluckan på bilen gick sönder och inte gick i lås, de är ju en annan femma de.
imorgon blir de andra aktiviteter istället för fiske
Glad Midsommar !

/Andreas

tisdag, juni 22, 2010

Presentation

Tjena !
Ja nu vet jag inte alls riktigt vad jag har givit mig in på, men jag ska göra ett ärligt försök att bedriva de här. Här ska ni alltså få följa med mig på mina fisketurer och de jag försöker åstadkomma vid bindstädet.

De fiske jag framför allt föredra är flugfiske efter harr öring, regnbåge och röding. Men tackar heller inte nej till att tampas med en ny stigen bergeforsenlax. Harr, öring, regnbåge och röding fiskar jag för de mesta efter i Indalsälven och mindre tjärnar och åar kring Medelpad området, men varje år brukar de även kunna bli en lite längre tur upp mot fjällen för att söka lyckan i någon å där. Lax fiskar jag som sagt efter i Indalsälven och då fiskar jag oftast med spinn-fluga.
Jag binder också de flesta flugor själva allt från små nymfer till större tubflugor.

Nu har ni fått ett litet hum om vad som kommer att skrivas här.

Få se om de kanske blir en tur ikväll.