söndag, september 26, 2010

Dött lopp

Ja som sagt dagen bjöd på troligtvis årets sista tur med flugspö efter öring i sjö. Morgonen bjöd på frost, 3grader varmt och en lätt isbeläggning på sina ställen. Torrfluga va inget att tänka på denna dag då inte en insekt fanns på vatten ytan. Utan valet föll därför på en mörk liten nymf för min del och Micke valde en större montana nymf. De rätta valet visade sig att Micke gjort då han krokar en öring i tredje kastet. Medan jag nötter på med min nymf ett tag till får jag ta emot en del kommentarer om att jag inte leverera, att ställningen var 1-0 och allt som man fick höra under tiden. Men när jag byter till sjuktafs och en wolly bugger får äntligen jag också en öring i samma storlek som Mickes vilket var en lättnad att inte behöva bli nollad. Dagen utvecklas till en väldigt varm och solig höst dag, tyvärr utvecklades inte fiske något mer och vi fick nöja oss med en var. Åker sedan vidare och kollar till ån och en annan sjö. Det var allt för denna dag som slutat 1-1.

0 kommentarer:

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP