onsdag, juni 30, 2010

No more Put & Take

Dagarna som varit har ägnats åt en del fiske, och då efter öring med fluga. Lördagen blev det en kort tur själv då det var väldigt blåsigt dvs ganska så svår kastat med mitt klass 5 spö. Jag sökte därför efter platserna som erbjöd en aning vindstilla. Där jag tillslut lyckades kroka 3st öringar alla låg på 6-8hg.

Måndag morgon kommer Micke G och plockar upp mig, sen beger vi oss ut med vadare på och flugspöna i handen. För att se om öringen är på hugget idag, vilket den visar sig att vara, doc inget som vill ta på torrt utan denna dag föredrog öringen att ta på våra svarta streamers. När vi lämnar vattnet kan vi konstatera att Micke lyckades få 6st och jag 10st alla inom standard vikten hos denna put and take sjö 6-8hg. Vi börjar nästa tycka att den här sjön gjort sitt hos oss, visst de är kul att få fisk men de ska vara någon sport över det hela också, sen en och annan större vore ju kul. Så därför tackar vi för oss hos denna put and take sjö.

Dagarna framöver kommer de nog att bli en del flugbindning för att fylla upp askarna. För på söndag åker vi mot saxnäs för några dagars fiske på ny mark.

En kort liten film jag slängde ihop med några klipp från turerna.

0 kommentarer:

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP