torsdag, oktober 28, 2010

Säsongens första pimpling !

Ja idag var det då äntligen dags för säsongens fösta pimpling. Morgonen startade med en 30 min bilfärd mot det uppsatta målet, att försöka lura upp någon röding och att inte gå igenom isen. Väl framme tas några lätta steg ut på isen och prov borrar för att se hur isen ser ut, isen är runt 8cm, så vi knallar vidare ut och borrar upp ett hål till oss var och sänker ner grejerna. Efter ett kort tag får jag känning i andra änden av spöt, men ett ytterst litet nafs som inte vill följa med, som sedan visar sig vare en mört. Efter några hål byten suger det till på min lilla balansare och känner snabbt att detta inte är någon mört i alla fall. Det blir en underbar kamp att försöka lirka upp rödingen i hålet och försöka undvika att skava av linan mot iskanten. Tillslut ligger rödingen på isen och jag är en mycket nöjd man. Vill för övrigt säga att pimpla på ny is när man ser igenom och kan följa fisken under drill är oerhört spännande och roligt. Sen att fisken ser betydligt större ut en vad den egentligen är genom isen är ju positivt för en stund också. Så dagen slutade lyckat, röding och ingen gick igenom, fast Micke kanske inte är lika glad som endast fick en mört. Fast lyckan lär väl komma till han också innan året är slut, förhoppningsvis. Annars är det en mycket grinig och bitter Mikael Gustafsson som jag har att göra med.

0 kommentarer:

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP