söndag, augusti 29, 2010

Förstärkning från Cypern

Igår kväll när jag kom ner till älven strax efter 21, hängde det en lax där runt 10kg strecket. De hade tydligen varit riktigt bra med steg där innan nio. jaja de är väl som vanligt då tänkte jag att man kommer lite sent eller går hem för tidigt. Men jag tacklar spöt och börjar nöta, Micke anländer solbränd efter Cypern resan vid 22 tiden. Men vid 23 tiden smäller det till i mina grejer och adrenalinet stiger när en skön rusning görs i andra änden av linan. Efter en 15min kamp börjar jag få in fisken mot land när Micke lyser mot fisken ser vi att linan sitter i framdelen av fiske i alla fall. Micke har fått av sig skor och strumpor, kavlat upp byxorna och beger sig ner i det varma vattnet för att taila fisken. När laxhanen ligger på land och flugan sitter i mungipan är det en lycklig Andreas Haeggström som klubbar laxen som vägde upp till 9,8kg.

0 kommentarer:

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP