fredag, augusti 13, 2010

Bytte tugnt laxfiske mot fluga för en dag.

Torsdagkväll, jag och Andreas bestämmer oss för att byta laxspöna mot flugspön och fiska efter harr i Indalsälven. Båten ut till helenas och därefter vada ut till fisken.. Ont om vak, endast ett fåtal fisk är uppe. Jag själv kliver ut och gör ett par kast mot en fisk jag sett varit upp två gånger... Första kastet lämnar fisken flugan orörd, andra kasten sluurp. Efter en kortare drillning och med fisken i håven ser jag att det är en öring jag fått, en fisk på ca 2 hekto vilket tyvärr blir dagens största. Jag vadar mig upp mot Andreas som stod högre upp, han har lyckats få tre harrar, ingen av någon som helst storlek.. Vi byter sida på ön och lyckas ta ett par harrar till.. Den stora fiske lyser med sin frånvaro så vi väljer istället en kopp kaffe... Enda bra beslutet den här dagen

0 kommentarer:

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP