fredag, juli 30, 2010

Bra där Älvräddarna !

Ja idag vart de väl den 7-8 turen för min del till Indalsälven, och åter igen gick man därifrån fisklös. De senaste dagarna har jag varit där i alla fall någon timme varje dag för att försöka få silvret på kroken. Igår vart de som sagt en morgonpass och senare på dagen när jag blev rastlös så åkte jag ner för att nöta lite till. Vattnet var då en aning högre men vad hjälpte de. Börjar nu bli väldigt less på den där älven, men men de är väl bara nöta på, är för övrigt ingen annan som heller fått något i zon 3 vad jag har hört i alla fall. Får höra många förklaringar när man är där vid älven, "att nästa vecka så" men de har jag snart hört i en månad. Jag tror helt enkelt att de är ett sämre år och att de inte alls kommer komma upp lika mycket lax som i fjol, men vad vet jag om laxfiske. Sen att vattnet är lågt gör väl också en del de också. Så de är väl bara hoppas att de där jävla kraftverket släpper på lite. Var fan på tiden att ett kraftverksbolag i Gävle polisanmäldes och att de sänds på riksnyheterna, kanske kan en och annan att få upp ögonen och se att de kanske inte är så miljövänligt som de säger "grön el" jo jävlar ja. Bra jobbat Älvräddarna, keep up the good work.

Skitfiske

0 kommentarer:

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP