måndag, juni 06, 2011

Underbara älskade, Emphera Vulgata!

Tanke var att vi ikväll skulle åka och försöka lura något på torrfluga i en tjärn. Men Micke vart istället tvungen att åka och försöka fånga någon läderboll som 22 spelare springer och jagar. Så istället blev jag solo ikväll. Packade mammas lilla Clio med flytring, vadare och flugspö och begav mig. 50min senare sitter jag vi sjön där det blåser ganska bra, så de blev att pumpa upp ringen och ta sig en kopp kaffe och invänta och se om vinden mojnar lite, men icke. Så de blir till att knyta på en fulfluga(streamer) till en början, men det gav inge resultat. Ännu en kopp och en muffins, jag ser då att det verkar vara lä på andra sidan, och där kanske något är upp och vakar? Jag knatar bort till andra sidan i hopp om vak. Väl framme lokaliserar jag ett vak direkt, som jag kastar på och i andra försöket krokar jag en regnbåge i fin kondition på 5-6hg. Innan kvällen är över får 5st bågar syn håvmaskorna, dock ingen bjässe utan en topp på ca 8hg, samtliga i riktigt fin kondition. Tyvärr blev de inge bilder då jag ville ge dom friheten åter så fort som möjligt istället för att hålla på att strula fram kamera. Fick mig också en riktigt vacker syn denna kväll såg ett fåtal Vulgator som flög längs kanten, kanske kan kläckningen vara i full gång på vår kära Emphera Vulgata till nästa helg. Då väntar ett magiskt öringsfiske, förhoppningsvis !

Tight Lines !

0 kommentarer:

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP