lördag, juni 04, 2011

Ensam är stark!


Medan vissa ligger hemma i sängen och drar sig så tog jag en sväng till indalsälven utan Mickes vetskap. Det hela börjar inte bra, när jag gjort i ordning spöt inser jag att jag glömt kaffetermosen hemma på köksbänken, helvete! Men men inte lönt att åka tillbaka för den, börjar att gör några kast med en fluga av en lite större dimension, utan att någon öring vill hugga. Två timmar senare, med några flugbyten samt 70meter längre nedströms ger jag förtroende för en liten Grey&Green. Andra kastet hugger en riktigt fin öring som mäter upp till 61cm. En fin matbit som ska få mätta min mage någon dag i veckan. Skickar iväg en bild till Micke, som ringer upp 1,5 timme senare och fråga om jag skämtar och dömer ut mig efter noter som åker iväg utan att säga något. Bara konstatera, jag fiskar bättre utan Micke. Känns som de kan bli mycket fisk i sommar då han åker till Sydamerika om en vecka.

0 kommentarer:

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP