onsdag, maj 25, 2011

Skramlar till en ny 5#...


Som jag tidigare nämnt i något tidigare inlägg så är jag stolt ägare av ett
flugspö som inte tål vatten, detta har ju då medfört vissa komplikationer
när vi har dragit ut på riktigt fiske. Pappas gamla GFL har fått burit mina
linor men har ju blivit diskussion om vems fiskar det är, vem som får använda
spöt när han glömmer sin 6# hemma och så vidare... Så därför har jag tagit
mig i kragen och åkt ner till vår lokale handlare lånat två spön.

Bägge 9 fot långa, klass 5 och hör till de dyrare spöserierna.
Vår lokala handlare har av tyvärr bara ett märke av spön på denna nivå, i de bästa
av världar önskar man ju givetvis att man fick provkasta alla fina spön där ute i världen med alla möjliga linor, men tyvärr finns inte den möjligheten i Sundsvall. I varje fall, märket är amerikanska Sage, och de två spöna är det omtalade Z-Axis och spö nr.2 är ZXL. Efter att har gjort en kortare provkastning i Sidsjöns vatten har jag en liten favorit, men det stora testet kommer imorgon. Spöna ska synas, provkastas och provdrillas... Detta med 3 olika linor, Teeny G.F presentationlina, Cortland 555 och Rio Gold. Ett längre utlägg om mitt framtidaspö kommer imorgon. Sleep tight!!

0 kommentarer:

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP