söndag, maj 22, 2011

Extraordinär C&R

En strålande fin dag har nu gått till enda. Dagen har bestått av en kortare tur till Ljustorpsån med flugspöt för min del, där man försökte komma ihåg allt vad Mattias Drugge lärt en i veckan, och ja visst kasten ser mycket bättre ut, men någon fisk de vart det inte. Men undertiden jag stod där och svinga störs jag av att Barney Stinson sjunger ut "suit up" från telefonen, det är Micke i andra änden som är fiske sugen. Han ska plocka upp mig efter maten för färd mot Indalsälven.

Precis när den grillade öringen lagt sig i magen rullar saaben fram. Det börjar ganska trögt utan några som helst känningar. Men när man som minst anar det smäller det till i Mickes spö, en öring i standard storlek dvs 42-45cm som åter får friheten men på ett lite annorlunda sätt, hur det gick till får endast de inblandade veta. Fisket fortsätter och nästa spögung är det jag som får känna på, en öring i något mindre storlek.
Och så avslutades denna dag, och imorgon väntar nya äventyr vid flygplans avgas och vattenkraftverk.

0 kommentarer:

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP