fredag, maj 20, 2011

Fjällande Havsöringar !


Under två timmar efter jobbet igår blev det lite havsörings fiske i Indalsälven, där det var väldigt mycket vatten så det var bra fart på älven. Lyckades landa en silverblank öring som ska avnjutas grillad i helgen.

Idag när jag varit och gjort rätt för mig på arbetet har semesterglidaren Micke även kallad Thunder varit i älven och även han lyckades kroka en öring i ungefär samma storlek som den jag fick.

Imorgon har vi planerat in en tur för lite öring- och röding fiske i en liten skogså och den närliggande tjärnen. Under denna tur kommer även våra fäder följa med, så vi får se vilka som lyckas bäst, den äldre generationen eller den yngre. Jag lägger i alla fall mina pengar på den yngre.

Tight Lines!

1 kommentarer:

Christer 20 maj 2011 kl. 16:34  

Tror inte det gammla uvar som oss, får naturligtvis mer fisk men ni kan ju alltid lära er ett och annat, och ta detta som ännu en utbildningsdag.

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP