söndag, februari 13, 2011

Hur tweed är det att pimpla ?

Medan Micke är ute och pimplar upp en massa röding håller jag mig inne vid flugbindnings städet, jag menar hur tweed är det att pimpla. Nej skämt åsido, ryktena går att samma man som tagit rödingen på 1,7 som Micke skrev om tidigare, tagit ytterligare än på runt 2,5kg om jag fattat saken rätt. Men eftersom Micke säger att jag är en oduglig rödingpimplare så håller jag mig borta från de och ägnar mig åt någonting som jag behärskar istället.
Har under de senaste dagarna försökt att binda ihop lite tubisar till havsöring och laxsäsongen drar igång. Fast då mina verk av tubflugor har en tendens till att inte bli riktigt som jag vill och inte alls i närheten av laxfiskaren Mikael Frödins alster. Men det är väl bara träning som gäller antar jag, så därför lär den ägnas en del timmar vid städet framöver skulle jag tro.

Fast någon pimplings tur lär det nog kunna bli också, då får väl Micke visa hur dom skall tas då. Han som tycker att han kan de där med röding och pimpel. Fast jag säger fortfarande hur tweed är det att pimpla.

Phatakorva

tight lines !

0 kommentarer:

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP