söndag, juli 17, 2011

Vem drog ur proppen?

Vem drog ur proppen? Vart en kort sväng igår till älven för lite laxfiske, men det var oerhört lite vatten så det var nästintill ofiskbart. Så vart endast lite kastträning och ett par koppar kaffe, det var förövrigt en riktigt fin kväll. Så idag skippade jag laxfisket och tog istället med mig den lättare utrustningen till älven för lite harrfiske. Vart en hel del harr, dessvärre ingen storlek på dom. Men en liten matbit fick följa med hem som precis avnjutits på en hårdbrödmacka. Får hoppas på lite vattenhöjning i älven till veckan så förutsättningarna blir lite bättre.

2 kommentarer:

Pontus 20 juli 2011 kl. 13:11  

Jag var där igår men lämnade spöt i bilen när jag kom fram :/ Tror aldrig jag varit med om så lågt vatten. Det är jävligt synd....

Fiskade du harr på grundet kring ovansidan av helenas eller? Funderar själv på att köra lite enhands tills dess att vattnet kommer tillbaka

Andreas 20 juli 2011 kl. 18:18  

Jo väldigt tråkigt med lågt vatten, se vad ett vattenkraftverk kan förstöra en älv.

Ja precis harr fiskade jag på ovansidan helenas mot norra sidan(mot forsmon).

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP